כיצד נתכנן אסטרטגיה עסקית יעילה
לפעמים נראה לנו שהעסק שלנו הוא רק מתחיל
וחבל לנו להשקיע הרבה חשיבה והרבה כסף בבניית העסק שלנו,
לפעמים אפילו נראה לנו שמי אמר שזה יצליח בכלל ואולי זה רק משהו קטן מהצד
ועוד כל מיני כאלה התלבטויות, שהמניע העיקרי שלהן הוא הפחד מהכישלון.
וחבל לנו להשקיע הרבה חשיבה והרבה כסף בבניית העסק שלנו,
לפעמים אפילו נראה לנו שמי אמר שזה יצליח בכלל ואולי זה רק משהו קטן מהצד
ועוד כל מיני כאלה התלבטויות, שהמניע העיקרי שלהן הוא הפחד מהכישלון.
עסק חייב אסטרטגיה שיווקית כבר בהתחלה, זה יחסוך לך בהמשך המון,
אולי אפילו מאות שעות.
רוצים דוגמא? בבקשה: שני למדה תפירה ברמה גבוהה,
אחרי שצברה נסיון והתוצאות האירו לה פנים, החליטה שהיא רוצה להתפרנס מזה,
שני פנתה לכמה גרפיקאיות ששמעה עליהן, לגבי עיצוב לוגו.
היו כאלה שהציעו לה מיתוג (מיתוג, קרי: לוגו ועוד) מבוסס אסרטגיה
והיו כאלה, בד"כ מתחילות יותר, שהציעו לה עיצוב בלבד,
כמובן שהפער במחיר היה מאוד משמעותי, מכיון שהיא רק מתחילה
ופותחת את העסק, החליטה שהיא לא רוצה להשקיע הרבה כרגע ופנתה לגרפיקאית מתחילה
שעיצבה לוגו יפה בהחלט ששימש אותה נאמנה כמה שנים,
כעבור כמה שנים היא כבר הבינה את ההבדל והלוגו לא שירת את המטרה כנדרש,
רק שאז זה כבר היה הרבה יותר מורכב להחליף מיתוג, כי כבר הכירו אותה במיתוג הישן.
אחרי שצברה נסיון והתוצאות האירו לה פנים, החליטה שהיא רוצה להתפרנס מזה,
שני פנתה לכמה גרפיקאיות ששמעה עליהן, לגבי עיצוב לוגו.
היו כאלה שהציעו לה מיתוג (מיתוג, קרי: לוגו ועוד) מבוסס אסרטגיה
והיו כאלה, בד"כ מתחילות יותר, שהציעו לה עיצוב בלבד,
כמובן שהפער במחיר היה מאוד משמעותי, מכיון שהיא רק מתחילה
ופותחת את העסק, החליטה שהיא לא רוצה להשקיע הרבה כרגע ופנתה לגרפיקאית מתחילה
שעיצבה לוגו יפה בהחלט ששימש אותה נאמנה כמה שנים,
כעבור כמה שנים היא כבר הבינה את ההבדל והלוגו לא שירת את המטרה כנדרש,
רק שאז זה כבר היה הרבה יותר מורכב להחליף מיתוג, כי כבר הכירו אותה במיתוג הישן.
הבהרה: מיתוג הוא רק נקודה בתוך התמהיל של התקשורת השיווקית.
אז במילים פשוטות, מה היא אסטרטגיה?
בכדי ליצור מותג עם עצמה,
אנחנו צריכים ללמוד לעומק את הסיפור שעומד מאחורי ולהבין את הרקע היטב,
מה השירות / המוצר אותו הוא מספק ואיזו תועלת תצמח ללקוח שלו,
ממש לפרטי פרטים, עד לרזולוציות הכי נמוכות.
אנחנו צריכים ללמוד לעומק את הסיפור שעומד מאחורי ולהבין את הרקע היטב,
מה השירות / המוצר אותו הוא מספק ואיזו תועלת תצמח ללקוח שלו,
ממש לפרטי פרטים, עד לרזולוציות הכי נמוכות.
אפיון
מיהו קהל היעד שלנו, האם הוא עסקי או פרטי, שכבת גילאים, מצב סוציו אקונומי וכו'...
נוכל לבחון את זה הכי טוב אם נבחר לנו דמות אחת ונתאים לה בדיוק את המותג שהיא אוהבת
בצורה הזו האסטרטגיה תהיה הרבה יותר אפקטיבית ומכוונת במדויק לקהל היעד שלנו.
ניתוח עסקים מתחרים
דווקא להיכנס לתחום תחרותי זה הרבה יותר קל!
גילינו את הצד היפה של זה, בלי לפגוע במתחרים חלילה, פשוט הבידול כבר ברור יותר,
ואפשר להתמקד ולבחור לעשות את מה שהמתחרים לא עושים.נפענח כיצד הם ממותגים ואיך הם מפרסמים ומשם בטוח שנהיה יותר חכמים בס"ד.
ואפשר להתמקד ולבחור לעשות את מה שהמתחרים לא עושים.נפענח כיצד הם ממותגים ואיך הם מפרסמים ומשם בטוח שנהיה יותר חכמים בס"ד.
עסק שצועד בעקבות אסטרטגיה ברורה, הוא עסק שצומח בס"ד.
בהצלחה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה